Naine nahkses kostüümis, kiiver krooniks

Midagi äkilist on naises tsikli seljas. Ikka tundub pildil üht-teist valesti, kui näed blondi patsi kiivri alt välkumas. Kuigi tegelikult ei ole valesti mitte kõige vähematki. Laagrikas Karit Kirss, kes sel hooajal Street Bike'i kiirendusvõistlustel kõikidele Eesti meestele puhtalt ära tegi, mõjub kaherattalisega sõites nii, nagu oleks ta oma Suzuki sadulasse sündinud.

„Lubage mul poetada paar pisarat, sest see on ikka uskumatult hea tunne," kirjutas Karit Instagrami kontol oma jälgijatele, kui 2022. hooaja punktid olid kokku loetud ja naine sai pärjatud Street Bike 2022 Eesti meistri tiitliga. Õnnepisarad ja tsiklid klikivad sel puhul täitsa kenasti kokku.

Äsja alustas ja kohe lummatud

Mootorrattasõiduks vajalikud A-kategooria load tegi Karit alles 2019. aastal. Naise esimene võistlushooaeg oli 2021. aastal, esimene võistusmasin Honda CBR 954RR.

Kiirendusüritustel on enamasti võimalus ilma võistlemata iseend ja oma tsiklit proovile panna ja seal Karit end alustuseks pingevabalt testis. „Alustasin täiesti nullist ja ei teadnud esmalt protsessist midagi. Oli see siis algaja õnn või miskit muud, aga katsed läksid täitsa kenasti ja enam ma sellest loobuda ei tahtnud. Tunne oli võimas ja ootasin juba järgmisi kordi," meenutab Karit esimesi emotsioone.

Esimest võistlushooaega alustaski ta oma Hondal, aga sai aru, et kui tahta konkurentsis püsida, jääb see masin nõrgaks. Eelmise aasta septembris ostis ta oma praeguse tsikli - Suzuki GSX-R 1000 K7. „Samal rattal võistles kunagi ka minu elukaaslane ja kaasvõistleja Karmo Tammik, kes selle toona tuttavale maha müüs. See Suzuki jõudis kaarega minu juurde tagasi ja ju see pidi siis nii ka minema!" toob Karit näite elu tähenduslikest pööretest.

Meistritiitel teisel hooajal

Naine nendib, et kui ta 2022. aasta kevadel Suzukiga esimese stardi tegi, teadis kohe, et kui korralik tunnetus kätte saada, siis võib see tsikkel tegusid teha. „Eks kõrvalt vaadates tundub lihtne: õigel ajal startida, gaasi anda, käike vahetada ja ongi korras! Tegelikult on see ala, mis paneb proovile nii tehnika kui ka juhi oskused ja reageerimiskiiruse ning et see kõik käppa saada, on vaja, et kogu tervik toimiks. Ei aita alati vaid kõige kiirem tsikkel. Seal peal peab tegusid tegema ka juht ise," teadis Karit kohe, et ainult masinast ei piisa.

Ta seadis endale hooajaks loomulikult kõrged eesmärgid, kuid jäi pigem tagasihoidlikuks. Uskus, et kui sõidab stabiilselt ning suudab teha häid starte, siis ei ole poodiumikoht kaugel.

„Kuid see, et tulen Street Bike'i Eesti meistriks, ületas kõik minu ootused. Olen väga õnnelik ja mul on hea meel olla Eesti esimene motonaine, kes kunagi kiirendusvõistlustel nii kõrgele poodiumile astunud," ei varja Karit oma rõõmu.

Parimaks tulemuseks 2022. hooajal sai ta kirja 9,83 sek 402 m ja see on ka tema isiklik rekord, mille ta sõitis välja Ülenurme lennuväljal Speedest kiirendusvõistlusel.

„Järgmisel aastal on plaan võistelda veel sama masinaga ja eks siis juba paistab, mis edasi. Soov on ennast ja tsiklit proovile panna kindlasti ka väljaspool Eestit," tõstab Karit katet uutelt unistustelt.

Terve pere on motousku

Kariti tööelugi on mootoritega seotud. Ta toimetab igapäevaselt turundusjuhina Škoda Laagris, kus teda ümbritsevad ilusad masinad. Naise süda kuulub sellest hoolimata siiski kaherattalistele.

Ta on nii mõnegi mootorratturi suust kuulnud, et nende huvi kaherattaliste vastu on tulnud läbi pere ja vanemate. Karit seda väita ei saa, tema ema-isa on sellest maailmast päris kaugel olnud. Kui Karit mainis, et läheb teeb nüüd load ära, olid vanemad pigem natuke murelikud.

„Täna elavad nad muidugi mu tegemistele kaasa ja rõõmustavad koos minuga. Aga motopisik on minuni jõudnud pigem tädipoja kaudu, kes ühel või teisel viisil mootorratastega seotud olnud. Hiljem on mind ümbritsenud samuti erinevad sõbrad ja tuttavad, kellega sai käidud juba varem motoüritustel, erinevate motospordialade võistlusi vaatamas, sõitmas.

Väheoluline pole seegi, et ka Kariti elukaaslane Karmo on ülepeakaela tsiklimaailma inimene. „Kaks hullu koos, hea kombo!" iseloomustab naine. Ollakse tiimikaaslased, rõõmustatakse vastastikku üksteise karikate üle ja tehakse Eestimaa peal niisama romantilisema tundega tiire.

Karitil on ka kuueaastane tütar, kellel on praegu mitmeid hobisid, aga nende seas on… teadagi – ka kaherattalised.

Lapsest saadik adrenaliini nautija

Enda kohta ütleb 33-aastane motonaine, et ta oli juba lapsena julge ja uudishimulik tüdruk, kellele meeldisid igasugused pöörased karussellid, adrenaliin, kõrgused ja muud vimkaga tegevused.

„Tundub, et ega ma täiskasvanuna olegi suurt muutunud. Mulle meeldib ennast proovile panna, katsetada uusi asju ja põnevatele väljakutsetele ei ütle ma tavaliselt ei. Inimesel on ju ikka hea näha, milleks ta tegelikult võimeline on," mõtiskleb naine.

Karit leiab, et maailmas on tohutult avastada, läbi erinevate tegevuste õppida ja kogemusi saada. Ta julgustab kõiki naisi, kes vähegi tunnevad mootorrataste vastu huvi, motomaailmaga algust tegema ja miks mitte tulla ka kiirendust proovima. „Pole vaja muud kui julgust, tahtmist ja mootorratast," utsitab Karit.

Kiirendussport on olnud küll läbi aegade pigem meeste spordiala, vähemalt siin Eestis, ja nii on Karit hetkel ainuke naine mootorratta kiirenduses, kes peab meestega sammu pidama. „Ainuke naine meeste keskel või ka vastupidi – see äratab alati rohkem tähelepanu ja seda ükskõik, mis alal. Kuid pigem on see olnud minu kogemustes alati positiivne," leiab ta.

Ta saab aru küll, et kaugelt vaadates võib kiirendussport olla ohtlik, aga arvab siiski filosoofiliselt: „Kartmiseks ei ole põhjust. Elamiseks on põhjus. Tee seda, mida sa armastad."

https://www.instagram.com/cherrydragracing/