Huvi Mängude Reede vastu oli tuntav
Mängude Reede Ääsmäe noortekeskuses oli mõeldud grammike vanematele noortele. Foto: Ääsmäe noortekeskus
Saue valla koostöögrupp lõi mõne aasta eest kaasa Harno koostööprojektis „Tõrjutusriskiga noorte kaasamine".
Projektiga töötati välja noortekeskustele suunatud töömudel „Mänguriiul ratastel", mis kasutab videomänge ja digitaalset meelelahutust noorte keskustesse kutsumiseks ja sealsetesse tegevustesse kaasamiseks.
Ääsmäe noortekeskuses Exit on videomänge juba aastaid rakendatud ja kasutatud. Kord nädalas koguneb asjatundja juhendatud videomänguklubi ja videomängusari „Videomängude Päev" on armastatud.
Et soov midagi vahvat korraldada oli suur, võttis noorsootöötaja Imbi aluseks mudeli, mille välja töötamisel ta ise aastaid osales, ja trükkis välja plakati üritusele nimega Mängude Reede.
Mängude Reede oli mõeldud grammike vanematele noortele ja seepärast sai üritus ka omamoodi vanusepiirangu. Osalema olid sel korral oodatud noored, kes käivad vähemalt 5. klassis.
Huvi oli tuntav, sest lubati võistluseid, loose ja niisama teineteise vastu mõõduvõtmist.
Võistlustena reklaamiti välja kolm mõõduvõttu
Esimeseks ja kogu õhtu vältavaks vägikaikaveoks olid "Mario Kart 8 Deluxe" ajasõidud Nintendo Switchil, kus noored võistlesid ühe kõige kiirema ringiaja peale sama tegelase ja masinaga.
Seinal hoiti pidevalt jooksvat edetabelit ja proovida võis nii palju kordi, kui soovi või aega oli, lubades loomulikult ka oma konkurentidel sama teha.
Kell 19.30 kukkus kell ja tollel hetkel kolme kiiremat aega omanud võistlejad sai autasustatud.
Võistlus tekitas vahvat hasarti ning ikka ja jälle tuldi uurima, kas keegi on oma aega parandanud.
Teine võistlus oli värske showmaadlusmäng "WWE 2K23", milles mindi vastamisi turniiriformaadis. Alates poolfinaalidest saatis kõiki matše valjuhäälne ergutamine, mis näitas, et võistlus ei käinud mitte auhindade, vaid pigem au peale.
Kolmas mõõduvõtt oli videomänguteemaline viktoriin, kus noored said 15 küsimuse üle pead murda. Kõigile ei osanud keegi vastata, kuid keegi ei jäänud ka nulli peale.
Ükski masin ei jäänud hetkekski seisma ja puldid rändasid sõbralikult käest kätte
Lisaks võistlustele said soovijad mängida ka erinevate konsoolide ja arvutitega ning uurida, millised nägid videomängud välja siis, kui nende vanemad alles noored olid. Said tunda, millised on hetkel kõige uuemate videomänguseadmete võimalused.
Üheks põnevamaks asjaks olid aga mänguarvutite külge ühendatud rallitoolid ja roolid, kus sai "WRC Generationsi" ning "Dirt Rally 2.0" virtuaalradadel tolmu üles keerutada.
Kokku osales Mängude Reedel üle 30 noore. Tore oli näha, et päev õnnestus ja noortekeskusesse saabusid vaba aega veetma ka need noored, kes igapäevaselt keskust ei külasta. Nad tundsid end vabalt ja said teistega suhelda.
Mängude Reede õnnestumine on järjekordselt hea näide "mänguriiuli" mudeli toimimisest, sest videomängud on väga hea meedium, mille abil noortega kontakti luua ja dialoogi astuda. Ääsmäe noortekeskus jätkab kindlasti ka tulevikus videomänguürituste korraldamist, sest noortel on nende vastu suur huvi ja noorsootöötajatelgi on rõõm näha õnnelikke nägusid.
Tarmo Toomepuu
videomängu klubi juhendaja